Strefa Klientaporady, opinie, problemy
Działy
- Zakupy dla pań
- Rodzaje zakupów
- Obniżki, promocje, rabaty, przeceny
- Zakupy w oczach mężczyzn
- Rozwiązywanie problemów
- Zakupy w internecie
- Kobieta na zakupach
- Coś dla dzieci
- Męskie zakupy
- Kilka słów o zakupach
Tematy
- Przecena letnia
- Przeceny zimowe
- Jak nie dać się wrobić w rabat?
- Czy warto kupować rzeczy na przecenie?
- Różne rodzaje promocji
- Z czym związane są obniżki cen produktów?
- Jak złapać okazję?
- Stali klienci – stałe rabaty
- Dlaczego warto posiadać kartę stałego klienta?
- Sposoby zdobywania klientów przez sprzedawców
Polecane strony
Kontakt

Czy warto kupować rzeczy na przecenie?
Sklepy praktycznie na każdym kroku zasypują nas różnego rodzaju przecenami, obniżkami czy rabatami. Pojawia się zatem pytanie, czy jest to zamierzony chwyt marketingowy, czy też raczej próba opchnięcia jakiegoś bubla, którego nikt tak naprawdę nie chce kupić. Oczywiście, z jednej strony mamy do czynienia z tą pierwszą grupą sprzedawców, którzy po prostu w ten sposób promują swój sklep, zaś z drugiej są wszyscy ci, którzy chcą się pozbyć produktu, który raczej do niczego się nie nadaje. Jednak mimo wszystko warto kupować produkty na przecenie. Nieuczciwi przedsiębiorcy z drugiej grupy zdarzają się dość rzadko, więc jedyny sposób w jaki możemy się przed nimi bronić, to po prostu bardzo dobrze sprawdzić rzecz, którą potencjalnie chcemy kupić. Może się ona bowiem okazać nieprzewidzianą okazją, na którą czekaliśmy długo, a którą to możemy kupić teraz po promocyjnej cenie. Oczywiście, może też się okazać niepotrzebnym i bezużytecznym śmieciem, jednak jeśli włożymy dość wysiłku w sprawdzenie danej rzeczy, to raczej nas to nie spotka. Rzeczy na przecenie to z reguły świetne rozwiązanie dla kogoś, kto nie chce przepłacać. Wystarczy tylko poczekać jakiś czas, a dana rzecz na pewno stanieje, głównie przez to, że rzadko się zdarza, aby pobyt na daną rzecz szedł w parze z podażą. Dlatego do sklepu najlepiej udać się wtedy, kiedy są przeceny, żeby potem nie okazało się, że kupiliśmy wcześniej rzecz, która teraz staniała nawet dwukrotnie.
Różne rodzaje promocji
Aby zachęcić klientów do zakupów i wydawania pieniędzy, sprzedawca czy dystrybutor decyduje się na szereg różnego rodzaju promocji, które mają zachęcić nie tylko do kupienia jakiegoś produktu, ale do częstszego odwiedzania danego sklepu. Jakie więc mamy rodzaje promocji, które mieszają potencjalnym klientom w głowach? Dość cwanym zagraniem są karty stałego klienta. Jest to rodzaj promocji, w której uczestnik za swoje zakupu zbiera punkty, po czym może je wymieniać na bony rabatowe, albo kupony, które uprawniają do tańszego zakupu jakiejś rzeczy. Jest to świetne rozwiązanie, bowiem napędza sprzedaż produktów, zaś klientowi daje poczucie pewnego profitu za dokonane zakupy. Innymi rodzajami promocji są obniżki sezonowe. W ten sposób mamy do czynienia z przecenami letnimi, albo zimowymi kiedy to mamy okazję nabyć towar po niższej cenie niż normalnie. Jest to dobra opcja zarówno dla sprzedawcy, który może się pozbyć pozostałości po danej kolekcji, a także opcja dla klienta, który może świetnej jakości ciuchy nabyć po promocyjnej, okazyjnej cenie. Innymi rodzajem są jeszcze obniżki okazjonalne, bądź organizowanie konkursów z nagrodami, w których udział może wziąć każdy kto kupi jakiś konkretny produkt. Jest to napędzanie sprzedaży i zysków danej firmy, a także świetna reklamówka.
Z czym związane są obniżki cen produktów?
Sprzedawcy bardzo często decydują się na obniżkę cen produktów czy towarów, które oferują. Na wystawach często spotykamy się z wielkimi szyldami oznajmiającymi, że w tych dniach można złapać super okazję, albo że cena sweterka jest dziś mniejsza o 50% niż wczoraj. Co jest powodem tych obniżek i dlaczego sprzedawcy decydują się na takie działania, które niekoniecznie przynoszą zyski? Mianowicie, ten brak przynoszenia dochodów sprzedawcy jest tylko pozorny. Bowiem cena od dystrybutora jest o wiele niższa niż ta ze sklepu, zatem jeśli kupujemy dany produkt po przecenie, to i tak sprzedawca może zarobić. Ponadto takie promocje są dźwignią handlu. Im większa obniżka, tym więcej osób zdecyduje się na zakup tego czy innego towaru. Dlatego też jednocześnie rośnie zainteresowanie danym sklepem, a co za tym idzie jest to świetna reklama dla danego przedsiębiorcy. Sprzedawcy ponadto często obniżają ceny towarów, które nie chcą się sprzedawać, lub które były na topie sezon wcześniej. Z reguły więc mamy do czynienia z obniżkami towarów posezonowych, lub pod koniec sezonu. Jest to świetna okazja zarówno dla sprzedawcy bowiem może pozbyć się z magazynów nadwyżki danego towaru i jednocześnie na tym zarobić.