Strefa Klientaporady, opinie, problemy
Działy
- Zakupy dla pań
- Rodzaje zakupów
- Obniżki, promocje, rabaty, przeceny
- Zakupy w oczach mężczyzn
- Rozwiązywanie problemów
- Zakupy w internecie
- Kobieta na zakupach
- Coś dla dzieci
- Męskie zakupy
- Kilka słów o zakupach
Polecane strony
Kontakt

Przecena letnia
Odbywając wędrówki po galeriach handlowych, centrach odzieżowych czy innego rodzaju sklepach czy sklepikach, każdy z nas jest łasy na różnego rodzaju okazje, przeceny, promocje, czyli w skrócie takie zagrania ze strony sprzedawców, które pozwolą nam wierzyć, że wydajemy mniej, kupując świetne towary. Jesteśmy wtedy pewni, że nabyliśmy towar okazyjnie, co niekoniecznie musi mijać się z prawdą.
Rodzajem takiego zagrania są na pewno letnie przeceny. Wtedy to, pod koniec sierpnia czy na początku września mamy do czynienia z licznymi obniżkami letnich ubrań, butów, a nawet produktów spożywczych przeznaczonych na lato. Jest to dobry chwyt marketingowy, bowiem sprzedawca jest w stanie pozbyć się pozostałości po starej kolekcji, którą ze spokojem ducha może zastąpić nową. Jednak jest to zagranie korzystne również dla klientów. Bowiem szorty, które podobały nam się w lipcu, kosztowały trzy razy więcej, niż pod koniec sezonu. W związku z tym jesteśmy w stanie nabyć je po korzystnej dla nas cenie, zaś będą jak znalazł na następne letnie miesiące upalnej zabawy na plaży czy nad jeziorem.
Warto mieć oko na letnie przeceny, bowiem są one korzystne zarówno dla sprzedawców, jak i dla klientów. No chyba, że ktoś nie przepada za kupowaniem rzeczy, które „modne” były sezon wcześniej.
Czy warto kupować rzeczy na przecenie?
Sklepy praktycznie na każdym kroku zasypują nas różnego rodzaju przecenami, obniżkami czy rabatami. Pojawia się zatem pytanie, czy jest to zamierzony chwyt marketingowy, czy też raczej próba opchnięcia jakiegoś bubla, którego nikt tak naprawdę nie chce kupić. Oczywiście, z jednej strony mamy do czynienia z tą pierwszą grupą sprzedawców, którzy po prostu w ten sposób promują swój sklep, zaś z drugiej są wszyscy ci, którzy chcą się pozbyć produktu, który raczej do niczego się nie nadaje. Jednak mimo wszystko warto kupować produkty na przecenie. Nieuczciwi przedsiębiorcy z drugiej grupy zdarzają się dość rzadko, więc jedyny sposób w jaki możemy się przed nimi bronić, to po prostu bardzo dobrze sprawdzić rzecz, którą potencjalnie chcemy kupić. Może się ona bowiem okazać nieprzewidzianą okazją, na którą czekaliśmy długo, a którą to możemy kupić teraz po promocyjnej cenie. Oczywiście, może też się okazać niepotrzebnym i bezużytecznym śmieciem, jednak jeśli włożymy dość wysiłku w sprawdzenie danej rzeczy, to raczej nas to nie spotka. Rzeczy na przecenie to z reguły świetne rozwiązanie dla kogoś, kto nie chce przepłacać. Wystarczy tylko poczekać jakiś czas, a dana rzecz na pewno stanieje, głównie przez to, że rzadko się zdarza, aby pobyt na daną rzecz szedł w parze z podażą. Dlatego do sklepu najlepiej udać się wtedy, kiedy są przeceny, żeby potem nie okazało się, że kupiliśmy wcześniej rzecz, która teraz staniała nawet dwukrotnie.
Różne rodzaje promocji
Aby zachęcić klientów do zakupów i wydawania pieniędzy, sprzedawca czy dystrybutor decyduje się na szereg różnego rodzaju promocji, które mają zachęcić nie tylko do kupienia jakiegoś produktu, ale do częstszego odwiedzania danego sklepu. Jakie więc mamy rodzaje promocji, które mieszają potencjalnym klientom w głowach? Dość cwanym zagraniem są karty stałego klienta. Jest to rodzaj promocji, w której uczestnik za swoje zakupu zbiera punkty, po czym może je wymieniać na bony rabatowe, albo kupony, które uprawniają do tańszego zakupu jakiejś rzeczy. Jest to świetne rozwiązanie, bowiem napędza sprzedaż produktów, zaś klientowi daje poczucie pewnego profitu za dokonane zakupy. Innymi rodzajami promocji są obniżki sezonowe. W ten sposób mamy do czynienia z przecenami letnimi, albo zimowymi kiedy to mamy okazję nabyć towar po niższej cenie niż normalnie. Jest to dobra opcja zarówno dla sprzedawcy, który może się pozbyć pozostałości po danej kolekcji, a także opcja dla klienta, który może świetnej jakości ciuchy nabyć po promocyjnej, okazyjnej cenie. Innymi rodzajem są jeszcze obniżki okazjonalne, bądź organizowanie konkursów z nagrodami, w których udział może wziąć każdy kto kupi jakiś konkretny produkt. Jest to napędzanie sprzedaży i zysków danej firmy, a także świetna reklamówka.
Jak złapać okazję?
Wybierając się na zakupy chcielibyśmy nabyć rzeczy po okazyjnych cenach, lub złapać promocję, która pozwoli nam myśleć, że wydaliśmy pieniądze mądrze. Częściej oczywiście taką potrzebę mają faceci, jednak zdarza się, że i kobieta ma ochotę złapać dobrą okazję kupienia towaru po atrakcyjnej cenie. Jak zatem chodzić na zakupy, aby przede wszystkim łapać dogodne dla naszego portfela, a także i naszej szafy, okazje? Przede wszystkim, najlepsze okazje to te posezonowe. W sezonie wiosennym, albo w jego początkach często zdarzają się przeceny zimowe, zaś w sezonie jesiennym, przeceny letnie. Można wtedy nabyć świetne rzeczy, które będą nam przydatne w sezonie zimowym rok później. Przeceny posezonowe są świetną okazją do tego, aby nabyć interesujące nas rzeczy po bardzo atrakcyjnych, niskich cenach, co sprawia, że stan naszego portfela nie cierpi za bardzo na zakupach. Warto więc czyhać na takie okazje i wybierać się do sklepu przede wszystkim wtedy. Okazje zdarzają się również na różnego rodzaju wyprzedażach końcówek kolekcji. Warto więc udać się do sklepu właśnie wtedy, gdy oferowane są wyprzedaże. Jednak wymaga to wiele cierpliwości, bowiem nie zawsze jesteśmy w stanie zdobyć pasujący dla nas kolor czy rozmiar, dlatego zwykle nie na jednym sklepie się kończy. Jednak warto być wytrwałym i cierpliwie szukać tego, co aktualnie mamy ochotę kupić.